Przychodnia Lekarska "VITA" pracuje w oparciu o wytyczne
Ministerstwa Zdrowia, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Narodowego Funduszu Zdrowia.

Zasady korzystania z porad lekarskich

(Poradnia Lekarza rodzinnego, Poradnie specjalistyczne)

1. Rejestracja telefoniczna (preferowany kontakt) lub osobiście:

 Poradnia Dla Dzieci tel. 61 477 02 34

- lek. Aldona Dubis
- lek. Zygmunt Kopciuch

Poradnia Dla Dorosłych tel. 61 4777 999, 61 477 02 30

- lek. Paweł Dubis,
- lek. Waldemar Webner.
- lek. Mirosława Frańczak,
- lek. Martyna Musidlak-Łukowska

Poradnie specjalistyczne  -> Więcej informacji

2. Kiedy bezpośrednia wizyta

Korzystasz z bezpośredniej wizyty gdy:

  1. Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
  2. Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
  3. Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
  4. Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
  5. Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.

Lekarz odmawia przyjęcia Cię bezpośrednio w placówce? Zadzwoń na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 880 190 590 i zgłoś tę oraz inne nieprawidłowości.

 

3. Kiedy teleporada

(lekarz nawiązuje kontakt z zarejestrowanym pacjentem w celu udzielenia teleporady za pomocą telefonu komórkowego)

Korzystasz z teleporady, gdy:

  1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  2. Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  3. Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  4. Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
  5. Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

Teleporada jest anulowana, gdy pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (placówk musi podjęć co najmniej trzy próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut.

 

4. Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-receptę
  • e-skierowanie
  • zlecenie na test na koronawirusa
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).

 

5. Rejestratorka

  • określa dokładną godzinę wizyty osobistej w Przychodni
  • określa orientacyjną godzinę teleporady,
  • zbiera wywiad:
    • epidemiologiczny (dokładny) - zapytamy Państwa o kontakt z osobami na kwarantannie lub zakażonymi COVID-19 (w ciągu ostatnich 14 dni),
    • chorobowy (orientacyjny) - jakie są objawy?