Przychodnia Lekarska "VITA" pracuje w oparciu o wytyczne
Ministerstwa Zdrowia, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Narodowego Funduszu Zdrowia.
Zasady korzystania z porad lekarskich
(Poradnia Lekarza rodzinnego, Poradnie specjalistyczne)
1. Rejestracja telefoniczna (preferowany kontakt) lub osobiście:
Poradnia Dla Dzieci tel. 61 477 02 34
- lek. Aldona Dubis
- lek. Zygmunt Kopciuch
Poradnia Dla Dorosłych tel. 61 4777 999, 61 477 02 30
- lek. Paweł Dubis,
- lek. Waldemar Webner.
- lek. Mirosława Frańczak,
- lek. Martyna Musidlak-Łukowska
Poradnie specjalistyczne -> Więcej informacji
2. Kiedy bezpośrednia wizyta
Korzystasz z bezpośredniej wizyty gdy:
- Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
- Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
- Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
- Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
- Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Lekarz odmawia przyjęcia Cię bezpośrednio w placówce? Zadzwoń na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 880 190 590 i zgłoś tę oraz inne nieprawidłowości.
3. Kiedy teleporada
(lekarz nawiązuje kontakt z zarejestrowanym pacjentem w celu udzielenia teleporady za pomocą telefonu komórkowego)
Korzystasz z teleporady, gdy:
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
- Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
- Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
Teleporada jest anulowana, gdy pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (placówk musi podjęć co najmniej trzy próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut.
4. Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-receptę
- e-skierowanie
- zlecenie na test na koronawirusa
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
5. Rejestratorka
- określa dokładną godzinę wizyty osobistej w Przychodni
- określa orientacyjną godzinę teleporady,
- zbiera wywiad:
- epidemiologiczny (dokładny) - zapytamy Państwa o kontakt z osobami na kwarantannie lub zakażonymi COVID-19 (w ciągu ostatnich 14 dni),
- chorobowy (orientacyjny) - jakie są objawy?